torsdag 23. april 2009

Verdens bokdag idag!




Jeg er en ivrig boksamler og- leser, og feirer dagen idag! Jeg er stort sett altetende, men nå om dagen går det i Isabel Allendes "Summen av dagene", som er oppfølgeren til "Paula". Den er selvbiografisk-hun forteller, henvendt til datteren, hvordan livet hennes har vært siden Paula døde. Jeg synes Allende skriver så lett, interessant og med humor, oppi all tragedien. Jeg blir lett dratt inn i hennes liv, og snufeser og ler om hverandre.
Jeg har lest de fleste av bøkene hennes, og ho kommer høyt oppe på lista mi.


Dan Brown er i en annen sjanger, og det blir spennende å se hvordan den nye boken blir. "Engler og demoner" er hittil en klar favoritt. Og selvfølgelig gleder jeg meg enormt til filmen som kommer i midten av mai, med Tom Hanks i hovedrollen.

Ingen kommentarer: