onsdag 29. april 2009

Lindas kulinariske reise...

Sushikveld med mamma og broren min Terje. Måtte ta med dette bildet, vi kosa oss glugg ihjel. Det var første gang de spiste sushi begge to, og det falt heldigvis i smak!
Deilig sorbet til dessert i en liten landsby på den franske rivieraen. Husker dessverre ikke navnet på den...

Tapas med masse deilige, grønne oliven! Min favoritt! Her var vi i Cannes, kjempekoselige servitører. Her satt vi rett ved siden av der filmfestivalen holder til. MASSE å se på som gikk forbi der!


Deilig sjømat ved Gardasjøen.



Kjempe lekker med stoooooooor smekk! Ønsker meg en sånn til hjemmebruk også, søler ALLTID jeg...

Som de aller fleste i min omgangskrets vet, er jeg VELDIG glad i:

1. MAT og 2. FOTOGRAFERING. Nesten hver gang jeg er ute på restaurant , er kameraet med. Til de andres store forargrelse:-) Men gammel kokk som jeg er, er jeg veldig glad i hvordan retten blir presentert, utseende og ikke minst smaken. Angrer veldig på at jeg ikke fulgte den retningen videre i min ungdom. Jeg gikk kokkeskolen og jobbet litt på en fiskerestaurant. Og stortrivdes! Men nå er beina ødelagt, så kan nok legge den drømmen på hylla. Nok om det.
Kameraet er iallefall min venn, det følger meg overalt og jeg tar bilder av alt som faller ned foran nesen min.
Jeg har altså en forkjærlighet for mat-bilder. Og mat generelt...Er jo godt istand og "godt isolert" som massøren min så velvalgt uttalte her for et par måneder siden. Men, like blid...

Her var et lite knippe bilder fra herlige ferieturer jeg gjerne tar igjen!

Ingen kommentarer: