fredag 21. august 2009

Tilbake fra Nordens Paris


Ut på tur, aldri sur, mamma og jeg:)))

Da er jeg tilbake fra en herlig ferie hos mamma og pappa, og jeg har kosa meg masse! Har savnet kjæresten min masse, men det var desto deiligere å se han igjen etter nesten to uker borte. Vi har nok bare godt av det.


Som vanlig er det blitt mye mat der nord, og det er ikke meg i mot:) På en av byturene våre gikk vi innom Emmas Drømmekjøkken og der var det ille koselig! Deilig mat og veldig god service. Det er verdt å besøke hvis man er på de nordlige breddegrader!




Mormor har endelig lært meg å lage lefser og, jeg var rene super-kjevleren:-) Det var veldig artig synes jeg, selv om jeg var støl i flere dager etterpå. Utrolig deilig å sette seg ned etter et par timers arbeid og nyte de nysmurte lefsene våre. Flinke vi!



Og fisketur måtte jo til! Det ble dessverre bare "kattefisk" denne gangen, bedre lykke neste gang. Da får kjæresten bli med å vise meg triksa sine!





Blåbærtur ble det også. Mamma er en racer på å plukke. tror ho fikk 4-5 liter på et par turer! Masse bær var det, fant noen multer og, men de var litt overmodne...



Jeg og isbjørnen...



Heia TIL!!!!



Vi fant regnbuen en dag vi var ute på tur og, ille fin...




En dag tok jeg meg en lang tur inn til "Jøvik sentrum" hvor den gamle landhandelen lå. Jeg husker den godt fra jeg var liten, masse rart på hyllene, i krukker og i spann. Den er dessverre helt forfalt og står øde og forlatt. Litt trist, men sånn er det, med fraflyttinga fra bygda.



Jeg har hatt en herlig tur, og håper det ikke blir lenge til neste gang. Da skal kjæresten være med og Hanna-mor satser vi på. Ut på fisketur enten ho vil eller ei:) Dataen må få hvile noen timer. ..

Deilig å være sammen med familien, være seg selv, nyte stillheten og roe hue litt:-) Bylivets stress og mas kommer tidsnok...


Blogglisten

1 kommentar:

svein`s kone sa...

Hei og velkommen hjem:) Det er bare så utrolig flott natur nordover, vært i Fauske og Bodø noen ganger. Rekrasjon for sjelen sånne turer:) Klem fra meg til deg!